Lifterskan: Skogstokig

Saturday, March 03, 2007

Skogstokig

Schlagerlördag. Love skulle ta en tusing för att kyssa Nanne Grönwall.

Idag har vi tittat på Pans labyrint. Jag älskar den! Det kändes som när jag var liten igen och sprang i skogen på landet och fantiserade. Åt stensöta och fick kåda på kläderna. Idag när jag såg filmen så längtade jag efter den där känslan av att ligga i mossan och titta upp i trädkronorna. Lukta på skogen och hitta på sagor om varelserna som bodde där. När våren kommer ska jag rensa bäcken igen. Tälja barkbåtar och tävla med Love. Långt borta från schlagerbögar och svettiga paljettklänningar.

Liten på smultronjakt

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

helt underbar film, jag blev helt kär i den jag med! kram, moa

Monday, 05 March, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Nån annan Moa här? Creepy... /MOATOA.

Tuesday, 13 March, 2007  
Blogger Lifterskan said...

This comment has been removed by the author.

Thursday, 15 March, 2007  
Blogger Lifterskan said...

Ja, som du kanske inte vet så samlar jag på moor. Synd att jag inte levde för trettio år sedan, då fanns det nämligen bara 66 stycken moor i Sverige vilket skulle ha inneburit att jag haft möjligheten till en komplett samling. Nu är det svårare med de cirka 12 128 som finns idag. Jag kommer under min vistelse i USA naturligtvis besöka MOA (Mall Of America), jag är självklart med i kvinnogemenskapen MOA (http://hem.passagen.se/kvinnor/) och intresserar mig för MOA (Microlensing Observations in Astrophysics). Med Orden Annorlunda: Detta är förklaringen till att jag vid fem års ålder inskaffade en bästa kompis som heter Moa och som är det än idag.

Thursday, 15 March, 2007  

Post a Comment

<< Home