Lifterskan: Bosse har glömt sin mössa igen

Tuesday, March 06, 2007

Bosse har glömt sin mössa igen

Var på Stadsmissionen vid Lijeholmen för första gången igår. Det är deras största butik och jag blev lite besviken. Det fanns inte mycket att ha förutom böcker. De kostade 5 kronor styck och jag köpte Dave Pelzers triologi. Läste första idag och satt och grinade på tunnelbanan.

Köpte även Singel i Sumpan av Annika Sundbaum-Melin. Tänkte ge den till Petters mamma men efter att ha läst lite i den behåller jag den nog själv. Den är väldigt rolig, det finns inget bättre än medelålders kvinnor som skriver om hur kåta de blir när de får syn på en rödlätt småfet hårdrockare i 25årsåldern. Det har blivit vårt nya nöje här hemma att ligga och läsa högt för varandra ur den. Här är lite utdrag:

"Den här andra dan är 22-åringen från Östersund ännu mera på än igår. Tycker faktiskt att han är rätt svår att motstå denna andra dag, men vafan, nu har jag redan haft sex med en snubbe hela natten. Som Erika skulle ha sagt: Man vill inte va nån djävla saftblandare."

"Catrin har något slags klippkort på honom, varje gång Beaver Fever giggar på Gretas så blir det de två. Kan inte klandra henne -han är ruskigt läcker."

"Elina, jag och Fredrika är i Göteborg för att testa Liseberg å jobbets vägnar. Men först sticker vi till piercinghaket Barbarella och sätter varsin ring i ögonbrynet."

Innan vi åkte hem från Stadsmissionen hittade jag en stor stickad luva med röda nallebjörnar på. Över mössan stod det broderat BOSSE med stora bokstäver. Jag la BOSSE-mössan vid en bok om världens snabbaste djur. Bosse, 43 år och lätt utvecklingsstörd glömde den där efter att ha läst om Geparden, världens snabbaste djur. Han skulle kolla hur snabbt han kunde springa.

2 Comments:

Blogger SANDRA said...

här händer det grejer! hur år det med busen? jag har nog inget tips dessvärre. hur mår du? jag sitter på jobbet och vill UT & HEM. jag utgår ifrån att du är ute och kollar efter tussilago (fast det kanske är lite för tidigt?) en vårlördag som denna! (eller kanske ligger bakfull i en soffa i en kompis kompis mammas villa i gamla enskede? hihi) puss sötnos

Saturday, 10 March, 2007  
Blogger Lifterskan said...

Du har rätt. Hittade första häromdagen. Visserligen på någons tomt vilket innebar att jag var tvungen att palla den. Men ändå.

Thursday, 15 March, 2007  

Post a Comment

<< Home