Lifterskan: Lifterskan & Orkanen & Stig Larsson

Monday, March 22, 2010

Lifterskan & Orkanen & Stig Larsson





SÖNDAG

>Prästen

L: Jag har blommig klänning som täckmantel för bakfyllan.

P: Kvinnans motsvarighet till mannens ansiktsrakning.

L: + att jag tog på mig rouge och stickad tröja istället för kappa och gick ut och köpte påskliljor och flörtade med mannen i antikbutiken. När ingen ser sitter jag och gnager på en parmesanost och smyghäller Jim Beam i kaffet.

allt täckmantel

P: Hur var det igår?

L: Han som hade klubben hade suttit och supit med Stig Larsson hela dagen

P: Rosa drömmar i mitt hjärta

L: Ja det slutade där…

P: det gjorde det? haha

L: det började i Hjorthagen med en full gubbe som satt och sov på pizzerian för att då och då vakna och klämma på ett paket frysta räkor. Sedan hängde vi med en transa med rosa peruk, en mafioso, en full munspelande manisk poet, en pianist. Vaktmästaren var utklädd i en sån gycklardräkt och gick omkring och bjällrade. Sedan åkte vi taxi med Stig till Lilla Essingen och han bjöd på gröna Stig Larsson-drinkar.

P: Låter helt jävla surrealistiskt, över huvudet av syra-kabare. Har du några planer för dagen?

L: Jag är på kontoret och skriver nu.

P: Det va duktigt.

L: Men kan inte du komma hem till mig och titta på film ikväll?

P: jo gärna det. jag kan dyka upp som en skäggig vårdare.

L: Ska du ha sån sköterskedräkt på dig? plasthandskar

P: ja, sån där landstingsdräkt + helskägg + kanske en liten lustig kväkarhatt som mest är obehaglig
det blir diskhandskar

L: vilken film då? vänta.. jag har fått en lista av Nandor... Shutter Island och Vanvittig.Forelsket med swe subba.

P: tror inte jag har ngn...kan kolla ifs. antar att du behöver snälla saker och inte typ ken loach-iga misärskildringar, ay? shutter island såg jag häromnatta, den va ganska bra. den andra låter kuslig

L: Legion - rolig sifi scräck
Law.Abiding.Citizen. - killfilm thiller crime bra
Hachiko.A.Dogs.Story - gråta film om man gillar hundar som e trogna snyft
Flickan.2009.SWEDISH.DVDRip.XviD-Sabelma

P: mouhahaha, "om man gillar hundar som är trogna" men va fan, Legion kanske? vad som helst. jag ser allt
jag ser ALLT. det låter ju dökusligt i sig

L: om du ser ALLT vill du inte komma hem till mig. rosa drömmar my ass.

Stig berättade för mig om när han var i Bergen och föreläste om poesi
Och blev förgiftad av pilgrimsmusslor
Mitt i lektionen, efter att bland annat ha sagt: "Varje ögonblick kan vara en port till helvetet."
Så fick han spasmer och de gav honom flytande kol och så spydde han ner sig själv med svart slem.


> Orkanen

O: Jag tittar på filmerna från taxin. Vilken kväll det var, Lifterskan, stället som ett parallellt universum med ett helt eget folk.

Clark Olovsson. "jättegullig kille"

"Jag är hitman" sa han "jaha" sa jag "ja, jag dödar folk"

"tokerik"

”Jag och en tjej som heter Gabriella, 19 år, rödhårig med grön glitterklänning
men gud, som att han vore James Bond

”jagad av 7 ryssar, kastar mig ned på marken iklädd frack”

L: När vi gick hittade jag en massa sån potpurri som jag snott på toan på Rosa drömmar. Såna bruna fröskal och dadelbark. Jag skulle använda dem för att demonstrera mitt hjärta i olka faser av mitt liv. Jag gav dem till Stig, han höll på att garva ihjäl sig.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home