Lifterskan: Hemma- och Buddhistmässa

Tuesday, February 06, 2007

Hemma- och Buddhistmässa

Segade mig upp för att följa med pappa på hemmamässan i Älvsjö. Där blev vi ilurade att köpa varsin grönsaksskärare av en man känd från TV-shop. Pappa tittade på fönster och solcellsystem. En försäljartant trodde att jag var pappas fru. Sedan åt jag salladsbuffé tills jag fick jätteont i magen och var tvungen att åka hem.

På kvällen följde jag med Loves pappa på en annan mässa. Den här gången var det buddhistmässa, eller teaching. Först sa laman en massa fina saker om förståelse och att inte döma andra men sedan förvandlades han till en dansk rasistgubbe. Han var ett typexempel på en eurocentrisk skitstövel som delar upp världen i gott och ont. Vi och dem. Och hans lösning på problemen i världen var att man måste få Dem (i Mellanöstern och Afrika) att hålla sig där de hör hemma samt att få dem att föda färre barn. En blå regering var det bästa som kunde hända Sverige för nu kommer inte lika många muslimer släppas in i landet. Summa sumarum muslimer är onda terrorister och afrikaner djur som inte har vett att sluta knulla runt. Det kändes som ett torgmöte med Sverigedemokraterna och vi gick därifrån.


den 23 oktober 10:31

0 Comments:

Post a Comment

<< Home