Lifterskan: It's springtime baby!

Thursday, March 15, 2007

It's springtime baby!

Jag har fullt upp med att skriva min C-uppsats i etnologi: Roadtrip -en queerteoretisk studie i den kvinnliga resenärens identitet. Läser filmteori, queerteori, Giddens, Goffman, de Beauvoir, Scott, Butler mfl. Mitt huvud känns som en fullproppad gammal portfölj buren av en kvinna med kort kjol och mustach.

Men jag hinner med lite roligt. Såg till att göra högtid av schlagerfinalen och avlutade kvällen dansandes med svettiga bögar och flator på Lino som den faghag jag är. Lärde mig att killar som hänger med bögar kallas fruitflies och förundras återigen av hur kvinnor alltid får de fula smeknamnen. Fruitfly låter sött, iallafall på engelska. Fruktfluga... njae jag vet inte, det kanske är bättre med homohagga ändå...

Efter schlager kommer vår. Det luktar dammig asfalt, solen bländar och jag har redan fäst en tussilago i fickan på min jeansjacka. Imorgon ska jag släpa upp cykeln ur förrådet, cykla ner på Söder och köpa nya vårskor.


Vårtecken

1 Comments:

Blogger SANDRA said...

oo my! tussilago redan alltså, helt fantastiskt! jag ska nog ta och hämta min cykel snart så kan ta mig en sväng till nynäsvägen nån dag. dalen har ringt mig med den här veckan men jag har fullt upp..

(oroa dig inte, jag ska inte operera in mer plattor, speciellt inte hakan!)

Thursday, 15 March, 2007  

Post a Comment

<< Home