Lifterskan: Skorstenar och skatbon

Friday, January 25, 2008

Skorstenar och skatbon

Natt och månljus på skorstenar och skatbon. Jag ligger på mage i sängen och tittar på. Han ligger bredvid och säger ”Kolla molnen!”

Imorgon fyller jag tjugosju år och jag har sett att det ligger ett paket i hans väska.

Emma och Penny har åkt hem. Jag önskar att jag kunde ha dem sovandes här i mitt kök oftare. Äta frukost och skratta, gråta. Prata om gårdagen och kärleken och saknaden. Igår hade N releasefest på teatern. Efteråt gick vi till Peppar och jag försökte få den där tjocka tjejen att dansa men hon satt fast i baren. Penny berättade att hon började gråta när jag gick därifrån. Jag pratade med Jessie XXX om att det är fint med människor som vågar visa sin kärlek, de som har hjärtat utanpå kroppen. Sedan dansade jag med Theo tills vi ramlade omkull.

Jag var hemma hos min chefredaktör idag. Chefredaktören berättade om kalaset hon och hennes man skulle ha för deras dotter och jag saknade min mamma. Hur hon luktade när jag kröp upp i hennes famn. Hur mammas händer kändes när hon strök mig över håret.

Mamma köpte alltid tulpaner till min födelsedag. Och jag låtsades alltid sova som alla andra ungar när mamma och pappa och mormor och mina syskon kom in på morgonen. En gång satte mamma på Happy Birthday To You med New Kids on the Block på min kassettbandspelare. Jag trodde väl aldrig att jag skulle fira min tjugoettårsdag utan henne.

Innan vi somnar frågar jag om han tror att våra mammor kan se oss. Han säger att han tror att de gör det, att det måste bara vara så, att de alltid finns i kroppen, i hjärtat.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home