Lifterskan: Dartanjang

Friday, May 22, 2009

Dartanjang

Dartanjang var han som sa:
Jag vet att jag inte borde. Men i kväll kommer jag vara kär i dig.


Så dansade de hemma hos Erik och Liv på parketten.
De satt i fönstret och det var sommar och de sa något om att det

verkligen verkligen kan vara magiskt ibland. Men att så många bara glömt det. En vecka senare tog Lifterskan flyget till San Francisco och lämnade sin stora kärlek. Hon fick ett brev av Dartanjang:


Satt för några timmar sen och undrade vad jag kunde komma på för bra anledningar för att inte gå ut. Kom efter en stund på att du ju borde vara ute på din långa resa och att det kanske fanns någon resedagbok av något slag på datorn. Kom dock på att jag inte ens visste vad du heter. Efter lite knåpande på eniro med ett gammalt sms så hitta jag hem till dej!

Låter himla härligt med San fran, färglada flaggor och människor av alla slag, blir riktigt avundsjuk, livet här hemma är inte riktigt så spännande som jag önskar för tillfället..

har dock suttit och flutit runt bland dina ord och bilder under några timmar och inte ångrat en sekund att jag inte gick ut. Shit... Är alldeles tagen av alltihopa. Absurt att möta en människa (dej) man bara träffat på några härliga men druckna efterfester på ett helt nytt sätt. Dina ord berör mej på en massa sätt, kände mej helt krullig och lite yr efter en stund... Så många fina tankar och betraktelser över glädje och sorg (låter pretto men det är ju vad det är..). Är som sagt yr, ska nog ta mej ett glas vatten...

Hoppas att din resa blir allt du drömt om! Om NY är dina drömmars stad och du stannar får du gärna bjuda över mig, har en del illusioner att bekräfta eller slå hål på där jag med! Skickar en liten gåva (resultatet av en annan kväll utan mål, visste inte vem den var till men nu förstår jag..). Får dock bli i all vänskap, högaktar Love, inte mindre efter alla vackra ord om honom (och bilder) på bloggen...

Bon voyage Dartanjang




0 Comments:

Post a Comment

<< Home