Lifterskan: Min terapeut har förbjudit mig att ligga runt

Thursday, May 21, 2009

Min terapeut har förbjudit mig att ligga runt

Liebe kommer och hämtar Lifterskan och Ovalia på redaktionen. När de går över bron till Skeppsholmen kommer Love och Maja cyklande.
– Hej Lilla Oj, vilka fina snickarbyxor, säger han och kramar henne.

Maja fäster en syren bakom hennes öra.
– Du får inte försvinna din dumbom. Vi ska ju cykla runt i Stockholm och så jazztobak i sommar.

Under körsbärsträden i Modernas trädgård är det fullt av folk. På grillen osar majskolvar och starka korvar. Christopher Sander, Avner och Steso Songs uppträder.

Hon får sms av Emma:

"Hej du älskade. Känns som om min moraknivtäljande barndomsvän är ute på villovägar. Gör inte så här! Ta den svåra vägen istället. Vi bygger ju vår egen värld. Skogsdjur, lucia med djuren, skogsdjur etc. Vi behöver inga män för att må bra, det vet du ju är bäng I love U."

"Upprepar mig igen! Skogsdjur 2 gånger."

Emma vet att Han är på väg hem. Lifterskan vill inte tänka på det. Hon vill känna sig stark och spendera sommaren med sina vänner. Hon och Liebe ska ordna en fest för dem hemma i trädgården.

Någon tar med henne hem.

Hon vaknar på natten av ett sms från Dartanjang.

"Det regnade blommor på moderna men ingen skymt av dig. det e försommar i natt, stockholm är lite sorgset men förväntansfullt. Ta hand om dej. hoppas fortfarande på att springa på dej en natt? Kram Dartanjang"

(Mer om Dartanjang i senare inlägg.)

På morgonen när hon är på väg hem smsar hon Direktören.

"Sov på Reimers holme hos en kille som ville ligga med mig men jag sa att min terapeut förbjudit mig att ligga runt. Har fått en bukett blommor som jag ska sätta i vatten så ska jag steka blodpudding. Sitter i en hammock vid Årstaviken. Vi diskuterar kukar och tittar ut över vattnet. Jag tror att du har en vacker kuk. Är det så?"

"Fan. Med dig går det inte ens att bli generad. Du är bortom sånt. Det är befriande. Har faktiskt inte funderat så mycket kring min kuk ur ett skönhetsperspektiv. Vem är din samtalspartner?"

"Gud."







3 Comments:

Blogger izabella said...

jag fyller år mitt i sommaren. vad sägs som ett glas vin och en trevlig pratstund?

kram på dig.

Thursday, 21 May, 2009  
Blogger Lifterskan said...

Det låter bra, när är du i stockholm? Kram K

Friday, 22 May, 2009  
Blogger izabella said...

jag flyttar den 25 juni, sedan är jag all yours.
kram

Friday, 22 May, 2009  

Post a Comment

<< Home