Lifterskan: Thorsten Föllinger lär mig sjunga med underlivet

Friday, March 16, 2007

Thorsten Föllinger lär mig sjunga med underlivet

Jag hade röstträning med den legendariske sångpedagogen Thorsten Föllinger igår. Råkade nämna att jag brukade sjunga och dansa när jag är själv hemma och fick därför dansa runt inför alla samtidigt som jag klämde fram lite toner. Oerhört generande. När jag efteråt skulle sätta mig röt han "Jag sa inte att du var färdig!" i bästa Bergman-anda. Så jag fortsatte dansa. Jag skulle sjunga från kroppen sa han och pekade mellan benen. Njuta av min kropp, sjunga med glädje. Jag fick rådet att flämta som en hund när jag är nervös, så om ni tycker att jag beter mig konstigt inför en föreställning så vet ni.

Han har jobbat med de största så det är väl bara att lyda hans råd och flämta, vara glad och låta fittan sjunga ut.