Lifterskan: And I haven’t felt so good for at least a hundred fifty days

Sunday, February 03, 2008

And I haven’t felt so good for at least a hundred fifty days

Lägenheten är fylld till bredden av vänner. Jag tror att de är 35 stycken på 42 kvadrat. Jag har lagat couscoussallad med gurkmeja, clementiner, rostade jordnötter, russin och granatäpple, nordafrikans morotsröra, houmus, ärt-och pepparrotsröra, den godaste linssalladen, ugnsbakad paprikasallad, tapenade, svarta bönor och äpplesallad, kidneybönor med chipotle, chevredip, färskost med blåmögelost, bakat lingonbröd, gjort salamisnittar och korkat upp vinet. Mirjam och Johanna dyker upp med två kakkarlar i släptåg. En plåt citronkaka och en plåt chokladkaka. Moa har med sig nybakt bröd.

"Kristina! Gå och kolla ut genom fönstret."

Där nere på gården står hela Juni Järvi med cello, gitarr och dragspel, trumpet, klockspel och Mikaels sjunger.

"We were drinking wine in the middle of the day
And you said here’s to you today it’s your birthday

The sun was reflecting in your eyes in a million ways

And I haven’t felt so good for at least a hundred fifty days"

Jag sitter i burspråket med fötterna dinglandes utanför fönstret. En granne applåderar. Ikväll får tanten i lägenheten under ringa och klaga så mycket hon vill för jag har 35 vänner på 42 kvadrat och jag tänker inte somna förrän solen går upp.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home