Lifterskan: Lifterskan får du aldrig

Tuesday, May 20, 2008

Lifterskan får du aldrig

Hon har gått och förälskat sig i en musikalartist. På kvällarna spelar han sina musikaler och i pauserna när han sitter i logen skriver han till henne. Ibland sätter han på videokameran så att hon får se honom. Han har vit skjorta och vit fluga, svart hår, vattenkammat. Hon har aldrig känt hans händer. Hon vet inte ens hur han luktar. Men hon vet hur han ser ut när han vaknar på morgonen. När han tittar henne rakt in i ögonen och biter sig själv i armen. Kysser sin egen hand och rullar ur bild. Hon laddar sin pistol och skjuter. Han faller baklänges av rekylen. Det är försent nu.
– Det är kärlek i magasinet.

Han frågar om hon lätt blir förälskad.
– Nej. Jag vet inte...
– Inte jag heller, men jag blir väldigt förtjust.
– Men träffar jag någon som har det där magiska så blir jag det.
– Jag med. Men det är sällan man får det där magiska.
– Vad är det för dig?
– Jag kan nog inte sätta fingret på det... det är nog en kombination av atraktion och komunikation.
– Ja.
– Och jag stavade fel på båda.

– Kan inte du sjunga en godnattsång för mig?
– Vargen ylar i nattens skog, han vill men kan inte sova
Hungern river hans vargabuk och det är kallt i hans Stova
Du varg du varg kom inte hit Lifterskan får du aldrig
Du varg du varg kom inte hit Lifterskan får du aldrig
– Det var magiskt.
Han ler.

Och hon somnar medan han tittar på.

2 Comments:

Blogger Lyxunge said...

Trots att du spammar tycker jag du skriver riktigt bra och jag blir nyfiken på vad du skriver när du inte bloggar. Vad skriver du när du inte bloggar?

Thursday, 26 June, 2008  
Blogger Lifterskan said...

Haha ja jag visste inte ens att det var det jag gjorde. Tänkte att du skulle vilja komma på Litteraturfestival. När jag inte bloggar skriver jag allt jag inte vågar skriva här. Av ngn anledning känns det lättare att skriva den sanningen i romanform. Så läser pappa allt jag skriver här...

Sunday, 13 July, 2008  

Post a Comment

<< Home