Lifterskan: Det här blir det sista kärleksbrevet du får, hon lovar och svär.

Saturday, August 23, 2008

Det här blir det sista kärleksbrevet du får, hon lovar och svär.

Här får du
tusen spänn
till dina svarta koppar på Valands
tre älskarinnor som aldrig hör av sig
du får kött och potatis
och brunsås
Sportbilagan
Fitta och
mitt bröst på morgonen
Jag ska gapa stort
och skratta mycket
sluta ta fotografier av dig i smyg
och ibland kommer jag inte komma hem alls
Du ska få röda rosor
mjölk
och
sol
Jag ger dig havet
och alla vita svanar
en röd måne
röda läppar
kuksugarmun
Jag lovar att älska dig
mer än vad jag någonsin kommer älska mig själv
Laga dina strumpor
rotmos
en kyss i veckan

1 Comments:

Blogger Olle said...

Är det bara jag som tänker på Sonja Åkesson? Som jag iofs knappt har nån koll på.

Sunday, 24 August, 2008  

Post a Comment

<< Home