Lifterskan: Psycho lady love

Tuesday, August 26, 2008

Psycho lady love

När hon går hem från tunnelbanan passerar hon deras fönster

psycho lady # 1
kanske är hon på sjukhuset igen
Jag brukade sno feta röda rosor från grannarna och ge till henne
när hon öppnade dörren klädd i trosor, behå och skrynkligt skinn
Sedan satt vi på hennes säng och hon läste dikterna hon skrivit om Gud

Ingen annan ville gå dit

Hon ville inte gå till

psycho lady # 2
i huset bredvid
Hon stank så mycket piss att jag inte kunde gå in i hennes lägenhet
fastän hon var söt, tanten
när jag frågade sa de att hon inte ville tvätta sig
hon höll alltid min hand och jag
spydde i rosenbuskarna på väg därifrån

Längst ner på gatan bodde

psycho lady # 3
hon hade ett helt rum fullt med tomma ölburkar
och hette Kristina
­– Vet du vad namnet betyder, sa hon och skrattade fradga på förklädet.
– Den kristna.
– Ja kan du tänka dig, och här står den största syndaren i stan!
Sedan fick jag en hundring till ett 6-pack trefemmor och röda Prince.

Ni bor i hennes hjärta nu
Psycho lady 1 2 3

0 Comments:

Post a Comment

<< Home