Lifterskan: Brev från Bodil

Saturday, November 22, 2008

Brev från Bodil


Igår sa han, i samma andetag.
"Jag ska hyra ut min lägenhet och flytta in i ett slott på Irland. Där det bara finns grönt, slätter. Och i slottet finns en flygel. Följer du med?"

"Jag har ju jobb nu. Jag kan inte. Och du kan inte åka förrän i april."

"Ja. Tills dess får jag bo hos dig. Sen får du komma och hälsa på mig, jag kan inte sova ensam för länge."

"Om du ska bo hos mig måste du köpa ett piano, annars kommer jag aldrig stå ut med dig", sa jag.

Jag somnade i burspråket medan han spelade för mig i köket.
Ett slag av kärlek, sjöng han och snön föll.

Idag har jag fått brev av Bodil Malmsten där hon skriver att hon skiter i Leenas gamla tuggummin men att jag kan ta bussen rakt in i skrivandet.
Nu ska jag börja skriva färdigt romanen igen, jag säger till när den är färdig, så fråga inte mer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home