Lifterskan: Hippies

Saturday, February 28, 2009

Hippies

– Love
– Hej vad gör du?
– Vaknar.
– Gick ni till Spy Bar igår?
– Ja.
– Var det kul?
– Ja.
– Pratkvarn.
– Vad gör du då?
– Jag har varit vid sjön och fotat. Vet du! Han kanadensaren har mejlat mig, han som du snodde mig från.
– Han hippien?
– Ja, världens mesta hippie.
– Nej det är du.
– Är jag hippie?
– Ja, väldigt.
– Men han var barfota sist vi träffades på busstationen i Riga. Och hade typ tre tropiska sjukdomar.
– Du dansade barfota igår på Strand.
– Mm.
– Ska du med och hoppa hopptorn imorgon?
– Kan inte, lingonvecka.
– Vad ska du göra då?
– Jag ska åka in och träna och jobba lite, så ska jag veckohandla i Hökis.
– Åh! Då följer jag med till Hökis! Vad skrev Kanada då?
– Att han bott i Sverige i flera månader och skulle åka tillbaka hem i april, fatta att han inte hört av sig! Jag skrev att han måste komma och hälsa på mig. Han ville skriva en bok om vår roadtrip genom Iran. Nu är jag hemma, vi ses imorgon då.
– Ja, ring efter tolv.
– Hej då då, puss!
– Puss!

Hippies:







1 Comments:

Blogger * said...

helt fantastiskt. tankar hjärtat. full tank tack.

Sunday, 01 March, 2009  

Post a Comment

<< Home