Lifterskan: Stockholm C – Göteborg C 2 kl

Friday, April 03, 2009

Stockholm C – Göteborg C 2 kl


Kan inte ombokas eller återbetalas
1 Vuxen ska sätta sig på plats 62, vagn 3. Klockan ska vara 17.36 och hon ska lägga kuvertet på tangentbordet och gå och köpa en smörgås och en flaska vin. Hon ska se någonting skymta genom pappret, under sitt namn.

Det var på lördag kväll Direktören skrev:
Är det mörkt på stan? Jag är på restaurang och här är ljust som aldrig förr. Kram

Och hon svarade:
Fan missade mörkret. Eller kanske passade det inte in i den här dagen. Skulle vilja ha en kyss god natt men du kanske ligger och drömmer nu? Sitter på söders hjärta och tänker i ett annat väderstreck.

Går på st paulsgatan

Jag fick ditt sms nu, sitter på tuben hem, jag är så glad att du var som du var. Om du vill ha en nattfjäder fixar jag det, vilken sort vill du ha?

Vad finns det att välja på?

En svart en med drömmar om vartannat, en röd kåt som guppar i vattnet, en vit från en tonårssvan och en grön.

Börjar med en vit (blev lite generad av den röda) Blev också glad att du var som du var. och det var bra att vara nära.

Jag fyller ditt täcke, din kudde och smyger in en röd.

Söndag. Hon fick reda på att: Förr i tiden mätte man avstånd i Sverige från brunnen på Stora torget i Gamla Stan, man satte upp skyltar vid riksvägarna med numret på avståndet. Direktören skrev:

Så förutseende med skyltar! Allt hänger ihop! Och du är en riktig romantiker. Och jag gillar det.

Måndag. Izza berättade för henne om mörkret och de blev systrar. Direktören skrev:

Jag är berörd av dig. Jag önskar att du går dit kärleken och hjärtat pekar. Och är rädd om dig. Du är fin. Och du kysser förstklassigt. Saknar dig. Vill lära känna dig och utforska det förutbestämda.

Tisdag. Han gav henne en mixer och hon började göra smoothies. Direktören skrev:

Bäddade rent och skymtade en röd fjäder i mitt vita duntäcke. Förklarar drömmarna.

Onsdag. Isen lossade och det var vår. Direktören skrev:

Du skakar min värld och får mig att släppa taget

Jag försökte lura fjädrarna av en svan, för att ge dem till dig. Och så har jag sett ett spetsat rådjur, och bestämt mig för att sluta lura mig själv att jag kanske ska göra något annat än det jag älskar. Tänker också att det finns så mycket vi inte vet om varandra som vi kanske gillar.

Torsdag. Hon hade inte cancer. Direktören skrev:

Du står på en grusväg i regnet, du har klänning och jag lägger dig i gräset. I förpikar, bodar, fjälltoppar, skärgårdsklippor och lyxhotell. Visste förresten att du är frisk, det är uppenbart.

Fredag. Hon skrev att hon hade börjat träffa Honom igen, att de skulle åka till Göteborg tillsammans. Direktören ringde.

– Åk inte.

– Han har redan bokat biljetterna.

– Strunta i dem. Var är du?

– På T-Centralen.

– Jag kommer, jag tar en taxi.

– Jag hinner inte träffa dig mer än fem minuter.

– Jag åker nu. Jag ringer när jag är framme.

De träffades vid ringen som bögarna på åttiotalet. Han höll henne tills hon var tvungen att åka.

På redaktionen satt Izza och gjorde en lista på de fulaste namnen hon visste. Hon tog med Izza till affären och köpte vaniljglass och två paket frusna hallon. Hon visste inte om hon ville åka eller stanna kvar. Direktören skrev:

Centralen, i Pressbyrån i gången mot pendeltågen i det exemplar av Allt Om Resor som står längst bak i högen finns en sak till dig.

1 Comments:

Blogger izabella said...

Även om den inte uppdateras sådär hemskt ofta så finns den iallafall.
Om du vill veta vad jag har för mig om dagarna.


Jag saknar dig.


http://bellaskriver.blogspot.com

Thursday, 09 April, 2009  

Post a Comment

<< Home