Lifterskan: De skriver till varandra hela natten

Tuesday, July 21, 2009

De skriver till varandra hela natten

"Jag var ute i skogen hela dagen, på kalhygget och krockade med fjärilar. Det åskade och jag spelade in till vår bok. Idag flög en fågel in i fönstret. Berätta om något vackert för mig om där du är."

"Vildfågel.. Ligger på en säng i ett rum i Marseille. Kom hit för en stund sedan med Lucille. Sänggavlarna är gjorda av mörkt kallt trä. Hoppas min fina vackra har det bra i skogen. Jag ska ta bilder då du är där ute. Längtar efter din fina hand."

"Det finns fåglar som man kan mata med munnen."

"Du skulle varit här nu. Min älskling! Saknar dig så hjärtat gör ont."

"Mata mig med smulor, jag vill inte ha något mer."

"De där knäna. Det där leendet. Det där skrattet. De där ögonen. Det där stora hjärtat. De där vackra fria tankarna."

"Du rör vid mig."

"Vad vill du ha?"

"Jag kanske längtar efter någon som sätter gränser för att jag har förlorat mina."

"Jag har sagt att jag inte bygger staket. Jag vill däremot starta ett band med dig."

"Jag kan ju bara spela på halvfulla vinpavor och trumma snuslock."

"Jag vet. Och du sjunger som en övervintrad snöskata / skriver kryptiska melodier med kråkfötter i snön."

"Jag sover av snö."

"Dröm då att jag bär ditt fågelbohjärta ömt i mina händer."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home