Lifterskan: Crocodile Freakshow Dinner

Wednesday, September 16, 2009

Crocodile Freakshow Dinner

Kära Lifterska,

Jag ser nu att min enkla mail-prosa nått din blogg. I sms-kläder.
Verklighet och dikt flätas samman till en sås utan klumpar.

Nu är jag typ frisk och har packat. Hade tänkt jaga dig genom Vasaparken under fullmånen i natt.
Men jag tror att varulvskrafterna måste sparas till Staden. Och så är det nog inte fullmåne.

Krokodilen sover tryggt i konservburken och blir nog inte väckt förrän jag kommer hem från österland.
Då blir det Crocodile Freakshow Dinner.

Lycka till med din stora fest. Och med din fina prosa.
Hoppas kunna ge rapporter från Staden men man vet aldrig.
/K

Kära Lifterska,

Jag har precis kommit till Staden. För andra gången. Ikväll öppnar min bar här. Och imorgon kväll kommer jag hem. Så någon dag senare i veckan borde det bli krokodil till middag.

Hoppas du mår fint.
/K

Kära K,

Det kom precis en man och knackade på dörren. Han hade en hatt och en sån där brun ihoprullad lapp, som en gammal budbärare. Det var en inbjudan till mig att komma på ostron-buffé på lördag klockan ett. Jag har även två biljetter till teatern. Vill du följa med?


Kära Lifterska,

Det klart det kom en sådan man till dig. Ditt liv är som vanligt väldigt Dahlströmskt/Waitskt. Eller Bulgakovskt som här i Staden.

Teater låter fint. Kanske även mannen med ostronen. Vi hörs om allt snart.
/K

Kära Lifterska,

Nu är jag hemkommen. Ringde dig igår.
Jag antar att du var på en dunkel bar i hamnen dansandes med enbenta dvärgar.

Kram,
K

0 Comments:

Post a Comment

<< Home