Lifterskan: Goth poetry

Saturday, October 17, 2009

Goth poetry

Hey Sailor.

Hej vännen! Hur går det med texten?

Sitter på redaktionen och har precis blivit klar med allt utom de sista tre scenerna. De är nästan klara, men nu är jag dödstrött

Coolt. Jag är hemma och ugglar. Vill du komma och sova?

Jag ser ut som en toka.

Det gör inget, bara en spegel av ditt inre.

De sa att jag såg ut som en skogshuggare idag, eller en uteliggare. Min granne kom hem till mig mitt i natten med ett stort glas sprit och var skitfull, satt och mässade poesi i 45 minuter.

Fattar... du lever hårt. Sover lite, dricker mycket... eller var det bara han som drack?

Jag låg i sängen, efter ett tag somnade jag. Då ställde han dörren på glänt och gick hem och klippte film i två timmar, blev ännu fullare och kom tillbaka.

Kanske han blivit kär, det är ju lätt hänt.

Jag tror att han blev kär i min pyjamas. Hans dikter handlade mycket om den.

Vet inte riktigt det låter lite så... men jag vet inte... killar är lättkära.

Romantiker.

Eller bara beroende av en tjej.

Varför är det lättare att skriva om man har mössa på sig?

Håller ihop tankarna.

Snus och toppluva och skogshuggarskjorta.

Ja jag tror det.

Scen 9. En krokodil kommer kravlandes. Krokodilen: tog en sil / en hund en krokodil

Det låter porrigt och våldsamt.

Så blir det. Så är det. I huvet.

I know, så är det i huvet.

Men utanpå mjukt så det nästan går hål.

Mjuk och hård... som en avokado med sin kärna.

Det är hård mjuk hård. Jag är en banan utochin.

Just det, så var det ju - en banan. Jag är ett körsbär... söt och god och stenhård inuti.

I min drink.

Ibland i din drink, ibland i trädet, men ofta utspottad på marken.

Äten.

Av gråfåglar och möss.

Jag vill ha hela munnen full så det knappt går att svälja.

Det har du, jag är ett jättelikt körsbär.

Det kallas plommon. körsberg

Du är rolig.

Jag är Robban Broberg.

Fast kvinnligare…

Och med brunare gitarr. Jag ska gå med i ett punkband. Johnnys.

Hela du är så punk man kan bli.

The Feces

Coolt, jag ska klippa tuppkam och bränntatuera mig runt vårtgårdarna, kanske skaffa leopardskinsjacka.

Det är bara kroppsinstrument. Johnny spelar ollontrumma eller stortår... dom är så stora hans stortår... det blir ett skönt groove, säger han. Johan spelar stjärt-kazoo. Du måste bränna dig med en galge.

Bra idé.

Jag känner en kille som bränntatuerat ett hjärta med en galge på axeln. Som daggmaskar var ärren.

Det är hårt.

Mhm han är rätt hård. Gör barmålningar i New Orleans och säger såna här saker till sin tjej: I wish you were dead in your mothers matrix. I want to cover you in honey and fire ants.

Goth poetry

Men han sjunger som en Gud. Hans tjej är inte bättre tror jag men hon viskar allt i hans öra. Jag brukade titta på henne när hon låg naken på mornarna. Hon var fin, luktade brass.

Din fantasi saknar gränser, det är underbart... även realiteten blir fiktion. Du är undergångsromantiker, det är lite farligt.

Jag vet, men så länge det är kvar i huvet…

Inte bara i huvudet, du spelar en biroll i det verkliga livet också.

Jag är på riktigt också.

Bakom myten?

Ska tillexempel hem och…

Vad finns där?

Stök, rosor… kanske en full granne. Han var där när jag gick.

Djupt lila rosor, stora som rabarberblad.

Nej det är mina trosor.

Vill du att han är kvar?

Han är galen.

Är inte det roligt?

Han hade dubbla glasögon när han kom hem till mig och gjorde handpåläggning och rabblade och gjorde ljud med isen i glaset. Han är nog en av de galnaste jag känner.

Men du dras till honom... och han till dig... du borde hänga med någon som kunde stilla dig, inte skruva upp dig mer.

Ja, vem?

Vet inte...

Du är ju inte direkt någon filbunke

Nää - men jag har en sådan sida också.

Jag har M här. Han kramar mig och skakar mig när jag är orolig. Idag när jag kom till redaktionen och skulle öppna dörren slängde han upp den och gav mig världens kram och bara: "Välkommen till jobbet!" Det var fint.

Ja, verkligen

Be tjejerna hålla koll på sitt PH-värde.

Vad menar du?

Nä det var inget. Jag är bara dum.

Du kan väl inte vara sotis på mina tjejer... du hänger ju med andra killar hela tiden...

Nej jag är inte sotis på dina tjejer… och jag har inga killar.

Du ger mig inte direkt någon möjlighet.

Nu ska jag dra på mig Balmain-pyjamasen och lifta hem med Concorden.

Ring Kungen. Chio bello! bella note.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home