Lifterskan: Änglahåret

Friday, November 13, 2009

Änglahåret

Judith ringer.

Har du skaffat glasögon?

Judith! Ja. Jag provade ett par glasögon och insåg att världen var helt tydlig.

Jag har hört ryktas att du hänger runt me nån konstnär?

Det var hans glasögon jag provade. Han är yngre än mig. Inom en vecka har jag förvandlats till en närsynt kåt tant med brytningsfel.

Hur gammal är han då?

25.

Äh min förra tjej var född -86 så det va lite mer maxat. Själv ska jag sluta bli ihop me där jävla konstnärerna, precis ALLA har varit det.

Jag vet men jag var full och fastnade i fällan. Du borde komma hit och hälsa på nångång jag har världens bästa granne. Allt är grönt hos honom. Kläderna, gräset.
Vi kunde hänga där, han har filmfestivalens alla filmer och en projektor

Åh wow!

Det är som på låtsas.

Jag tänkte på hur du hade det igår, åkte me tunnelbanan till Farstaloppisen

Han har gett mig en walkie-talkie som han skriker fula ord i ibland och då kommer jag över.

Fantastiskt.

Hur tänkte du att jag hade det då?

Jag tänkte att du nog hade det rätt bra, men jag var orättvisst mycket bakis... vänta!

De ringde från mitt jobb, känner mig alltid helt sjuk när jag snackar me dom: "tror de verkligen att jag är normal?"

Du ger det intrycket
i en sekund

Jo, jag va jättepyton igår. Hade bara druckit några öl. Men så åkte jag förbi me tunnelbanan där du bor och så tänkte jag att jo, hon har det nog rätt bra, verkar hända en massa spännande saker å så.

Gulligt. Ska vi till Gröndal ikväll? På Pluto?

Ja! eller får se... den ena halvan av mig vill bara dricka sprit och dansa... den andra klämma alla John Waters tidiga filmer

Jag saknar dig.

Jag saknar dig mä.

Mmm du ska få en kram så du fattar.

Fint.

Haha jag har lurat honom att jag har livets nektar i mina trosor

Eh?

Att om jag stoppar ner malar där förvandlas de till citronfjärilar haha.

Haha. Vad heter han?


Leoparden.

Okey, vet ja inte vem det är.

Jag kan ha hittat på honom.

Jag bor med Änglahåret nu. Det är både pundigt och slapstickigt
på riktigt, IRL här liksom.

? Va? Haha

Han är jättefin, bodde med honom vid Mariatorget för länge sen också.
Troru kanske vet vem det är

Om jag får låna honom får du låna grannen

Deal. Du skulle älska Änglahåret, han är en vansinnig tombola av ordvitsar genom ett snusk och syra-filter. En människa som inte fattar att typ allt han är säger är wizz.

Åh kommer han med ikväll?

Nä han ska göra ett inhopp på soulklubben Swank på Debaser
spela gitarr med Finlandsfärja/husbandet

Ok jag kanske vet vem de är när jag ser honom.

Nu, ska jag göra nåt. Osäkert vad... har glömt bort nåt viktigt. Vi ses kanske ikväll, annars nån annan gång. Svejs kram

Puss!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home