Lifterskan: Leopardpojken

Thursday, November 05, 2009

Leopardpojken

Hon får ett MMS av en prickig katt.


Wow. Hej. Vem är du?


Jag är leopardpojken. Född i fångenskap men har rymt. Nu försöker jag smälta in bland människorna. Men knappt nån mänsklig här. Vem kan du vara?


Jag är björnen. Sitter ensam på ett kontor i Vasastan med våffelsmet på nosen. Jag är här på uppdrag att hitta en vettig människa. Kanske en dum fråga men varför rymde du?


Även om jag verkade tam mot min ägare har det vilda alltid bott i mig. Det var oundvikligt. Vad är det för människa du försöker hitta? Jag är bra på att jaga.


En enda vettig människa sa dom. Jag börjar misstänka att de hittade på det bara för att bli av med mig för alltid. Du förstår, min nos färgar av sig. Och dom skämdes nog för att ha mig där. Jag trivs iofs ganska bra här i stan men ibland längtar jag tillbaka till skogen.


Jag förstår. Ibland tappar jag mina fläckar och då vill ingen veta av mig. Jag är rätt vettig, men inte människa. Du skulle passa in här. Ingen skulle vilja bli av med dig här.


Kanske är det meningen att min nos ska fylla i dina borttappade fläckar?


Det är läskigt logiskt. Men jag äter björnar som du till frukost.


Jag tar med sylt.


Ta med sylt och kom hit!


Jag måste bara skriva klart en sak innan du äter upp mig. Men i helgen? Men hittar jag fläckarna i snön?


Jag kommer jaga hela helgen men jag ser till att du hittar fläckarna för björn är det bästa jag vet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home