Lifterskan: Små hål

Saturday, November 14, 2009

Små hål

Du kan inte bete dig hur du vill mot mig. jag har också förlorat min mamma.
Vet du.Titta.

(Hon gapar.)

Ser du vad svart det är där inne. Ser du någonting över huvud taget? Du skulle bara veta vad jag gjorde för att du skulle bry dig om mig
för att du skulle hålla om mig
jag klippte små hål i bröstet
jag klippte små hål i läpparna
om och om igen och jag gick med på allt och jag log och dog och log och dog
och du bara kom och kom tillbaka och kom och kom tillbaka och kom och kom

jag har huggtänder nu
de biter försiktigt
utan att det blir hål
han räknar mina skrattrynkor
och säger att jag ser lite tokig ut
men är fin i glasögon
han citerar Tove Jansson när jag är ledsen.
en grubblande prins
med målarfärg på tröjan
och mörkbrun lockig kalufs
och en tatuering av en bläckfisk på armen

0 Comments:

Post a Comment

<< Home