Lifterskan: I love dancing with the cowboys

Saturday, May 26, 2007

I love dancing with the cowboys

Vi har nu lämnat Texas med en tår i ögonvrån och befinner oss i en liten håla i Louisiana. Austin var väl värt ett besök. Staden kallas ”the live music capital of the world” med all rätt. Dock kom livemusiken i varierande kvalitet. Ibland kändes det som att man satt i ett 40+ tält på en festival i Västerås, men vi hittade några guldkorn. Bästa hänget finns på södra sidan om bron, i SoCo. Där finns också en hel del bra vintage- och klädaffärer, bland annat hipstersbutiken Factory People. De flesta gayställen hade slagit igen men till slut hittade vi regnbågsbaren Cattle Company. Vi såg i och för sig inte en enda flata, men stället var coolt. Old-school hiphop och folk som dansade breakdance.

Dagen efter tog vi bilen för att besöka Texas enda nudiststrand Hippie Hollow och ge tuttarna ett tillfälle att se sig omkring. Men det var inte helt lätt. Det var nästan som ett dataspel. Vid varje liten trappa ner till vattnet stod en naken äckelgubbe med snoppen i vädret och vi var tvungna att hitta den rätta banan för att slippa se härligheten på nära håll. Vi letade efter de nakna kvinnorna (de goda) och ångrade att vi inte valt ett bra vapen på vägen. Till slut lyckades vi hitta en
avskild vik där gubbarna var tillräckligt långt borta för att de skulle vara ofarliga. Så låg vi där och var topless och klagade över alla snoppar som orsakat så mycket lidande för kvinnor runt om i världen. ”Man blir sugen på att ta fram en sax och bara klipp, klipp.” Plötsligt såg vi hur en snoppgubbe kom gående mot oss från andra sidan viken och jag blundade. Efter ett tag kom han fram, ställde sig en meter framför mig och sa: ”How are you girls doing?” och jag sa ”We would like some privacy please!” assurt och han gick muttrande därifrån. VAD hade han trott!? Gubbar har sånt jävla ego ibland så man blir svimfärdig. Men när han gått var det härligt i solen igen. Johanna hade en liten olycka som finns på film här. Tyvärr var den för porrig för Youtube.

Nu har jag äntligen dansat med en riktig cowboy. Vi tog en taxi utanför stan till Broken Spoke, ett legendariskt Texas Dancehall-ställe. Väggarna var fulla av fotografier på stjärnor som varit där. Nu har jag och Dolly Parton svängt våra lurviga på samma dansgolv! Först fick vi en introduktion i hur man dansar cowboydansen Two-step och när klockan blev nio fylldes stället med folk och bandet började spela. Jag och Johanna var poppis och dansade med alla cowboys framför deras flickvänner. Jag kände mig som en liten flicka som snurrade runt runt och inte kunde sluta skratta. Jag kommer definitivt komma tillbaka till Texas.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

"snoppgubbe" haha! /Moa

Sunday, 27 May, 2007  

Post a Comment

<< Home