Lifterskan: Tant på bröd och vatten

Wednesday, April 18, 2007

Tant på bröd och vatten

Jag hinner inte med att skriva så mycket nu innan min resa till USA. Men väl framme ska jag dokumentera Johannas och min roadtrip runt i södern och vistelsen i mina drömmars stad New York.

Jag jobbar extra på hemtjänsten och man upphör aldrig att förvånas av tanterna. En tant får man skriva hat-brev åt som hon dikterar. De är till hennes väninnor, eller rättare sagt kärringjävlar till bekanta.

Jag skulle laga mat åt en tant men hon ville bara ha torrt gammalt bröd och mjölk blandat med vatten. Jag försökte förklara att man inte behöver äta fängelsemat bara för att man är pensionär men det kanske ger den där extra kryddan där hon sitter instängd i sin lägenhet aldeles ensam. Varför inte köra hela vägen?

I helgen gifter sig Sophie och Johan och sedan blir det fest på Södra teatern. Här hemma är det också kärlek i luften. Fick just två påsar naturgodis och en bukett tulpaner och ser fram emot att krypa ner och tacka med några tjog pussar.


3 Comments:

Blogger Johanna said...

hahaha ja ibland kan det verkligen kännas som att de gamla har fått en överdos av bitterheten. jag vet att det många gånger är väldigt sorgligt. men när jag tänker på min tid i äldrevården så spricker jag upp i ett leende. jag vet inte om det har med deras generation att göra, men många, tanter speciellt, hade en förmåga att få mig på väldigt gott humör.

jag sitter här och hoppar på min stol. försöker plugga. men har koncentrationssvårigheter av naturliga skäl. hostel är bokat i san fransisco. och idag hittade jag en flygbiljett till sverige från NY för 3000 spänn. är det normalt?

Thursday, 19 April, 2007  
Blogger SANDRA said...

gamlingarna! jag saknar dem faktiskt. och jag saknar dig! och snart drar du amerika ooo jag hoppas att du får det fantastiskt!

Tuesday, 24 April, 2007  
Anonymous Anonymous said...

haha vilken hemtjänst jobbar du extra på? om det är i dalen vet jag PRECIS vem kärringen är.
men jag håller med sandra, fy fan vad gulliga de är, nästan alltid, bara väldigt EGNA.

Thursday, 03 May, 2007  

Post a Comment

<< Home