Lifterskan: Klänningen som var en dikt

Friday, November 23, 2007

Klänningen som var en dikt

Jag åkte förbi Bröderna Erikssons dammode på vägen hem och köpte klänningen jag ska ha på festen i Tessinska palatset kvällen innan poesifestivalen. Jag förälskade mig i den redan då jag såg den i skyltfönstret. Mörkt blå med rostfärgad brodyr på bröstet av en tjej som seglar på havet i sitt paraply. Jag tänker på Tennessee och 40-talet när jag ser mig själv i spegeln.

Klänningen var en dikt innan den blev en klänning:

Why Cello rockabye girl with swinging hips,
A song doth part from salty lips,
A siren plucking at heart strings
that hold taut sails to catch the winds
And the sky says to it’s mirror sea,
“I’m flattered your reflection is copying me,
Who is this girl that floats in thee…”

Oh, damsel in this dress

3 Comments:

Blogger Streetart WSR said...

Visst är det kul att se att den alltid så ödmjuke tar sig tid / Majken :-)

http://www.youtube.com/watch?v=P6oNSc8cvWU

Saturday, 24 November, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Du skriver så fint...
Hoppas att du har det bra.
/Stefan
(du vet, Petters morbror)

Friday, 30 November, 2007  
Blogger Lifterskan said...

Tackar Stefan. Och du gör så fin konst!

Friday, 07 December, 2007  

Post a Comment

<< Home