Lifterskan: Hon sitter på tåget till Göteborg trots att hon hatar den staden

Thursday, April 30, 2009

Hon sitter på tåget till Göteborg trots att hon hatar den staden

Andra vagnen, första klass och brer ut sig. I resväskan ligger en såg, arbetshandskar, en spade och en ny klänning. I en påse från trädgårdshandlaren har hon frön, jordgubbsplantor, en äggmacka och snus. Han har skickat sms.
Helt underbart på ön. Alla dofter och 3 – 2 till Sverige puss sötis nu får du komma hit.
Hennes storasyster ringer.
– Det är inte lätt att få tag i dig lillasyster.
– Jag vet, förlåt. Jag såg att du hade ringt men jag var på releasefest och så har jag jobbat.
– Ska du komma hit på Valborg?
– Nej jag ska till sommarstugan. Ja just det fyllde inte äppleskruttet år igår?
– Ja, sex. Han har fått en ny cykel och en resväska.
– Kan han cykla?
– Ja, det lärde han sig förra året.
– Jag måste komma och hälsa på så att de inte glömmer mig. Vad gillade han bäst då?
– Resväskan, han insisterade att få sova med den.
– Gullunge. Har han fortfarande långt hår och pannband?
– Ja ett lila med blommor och fjärilar på.
– Vad snyggt. Åh, vet du, jag satte i hörlurarna i den här radion som finns i sätet på tåget och då var det en av mina små poeter som läste sin dikt! Fatta vilken tajming! Det var ett program på P4 Junior som handlade om dem.
– Vad kul!
– Ja, de är så jäkla söta.

När Lifterskan lagt på ringer hennes pappa. Han säger stubbfräs och hon säger att hon älskar honom.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home