Lifterskan: Fiskmåsarna

Thursday, June 18, 2009

Fiskmåsarna

Hon:
Jag är så trött så jag somnar snart. Gråa moln åker förbi som ett jävla helvetesrullband och det är väl tur att man jobbar ändå. Har hällt i mig kaffe som en gammal gubbe, smakar som silat i densammes kalsonger.

Du. Du måste sluta klä ut dig till fiskmåsar och sitta och glo på mig från taken. Jag kan inte koncentrera mig.


Han:
Jag ska flyga iväg snart. Skulle vilja träffa dig på biblioteket och kyssa dig.

Hon:
Jag hade nyckeln till stadsbiblioteket en natt förra sommaren. då smög jag in där och älskade så att det ekade i hela Rotundan. Vi får bryta oss in i ett bibliotek i sommar. Eller bygga en koja av gamla blöta porrtidningar i skogen.

1 Comments:

Blogger izabella said...

Jag drömde om dig inatt.

Saturday, 20 June, 2009  

Post a Comment

<< Home