Lifterskan: Hon vaknar bredvid Sjömannen

Tuesday, September 29, 2009

Hon vaknar bredvid Sjömannen

Det var 14 saker hon skulle komma ihåg att skriva ner. Hon har memorerat dem hela natten.

1.Förälskelsen. Vem kommer att ge upp först? Vi är väldigt lika du och jag, sa han. Det kommer att bli en lång kamp.

2.Pannkakorna. Han stekte dem med ryggen vänd mot spisen och glömde socker och salt. Han sa: jag känner dina klänningar nu och stirrade på mina uppdragna ben.

3.Gråten. Han bad mig gråta för att jag kunde och för att han tycker att det är vackert.

4.Mardrömmarna. Hela natten drömmer jag dem. Skriv: Är de mardrömmar eller minnen från nätter som jag glömt i fyllan. Det finns olika nivåer av mardrömmar olika sorter som hos snö. Mina drömmar smälter och hugger istappar trycker in istappar i mig. Ja, i alla hål.

5.Staden. Maten. Skriv om staden och maten och om hur de aldrig riktigt vet vad det är de äter. Att golven i stadens Restaurant & Bar är full av utspottade ting; delar av smycken, okända benbitar, guld- och silvertänder och bitar av päls och gåshud.

6.Staden. Husen. de är byggda av alla träd och växter – de fattigas (det finns inga växter kvar i Staden förutom ett träd – Det är därifrån pengarna kommer, det är trädets löv som är Stadens valuta ) och djur – de rikas (hudar, blåsor och torkat kött. De här husen är ONDA. Det kryllar av likmaskar i väggarna. Kom ihåg att KOLLA UPP VAD SOM HÄNDER I KROPPEN NÄR EN MÄNNISKA DÖR.

7.Att jag låtsades att jag inte blev kåt när han läste dikterna innan han släckte lampan och jag låg på hans arm och han luktade samma parfym som någon annan någon annan gång.

8.Hela natten regnar det i sekundetapper. Tre sekunder åt gången. Det är samma ljud som spårväxlarna i drömmarna. Men osynkade med drömbytet.

9.Hans bröstkorg pulserade hans nätter mot min fitta.

10.Jag drömde att jag gränslade döda poeter i baksätet på en taxibil. Aspenström och Ekelöf. Jag drog ner strumpbyxorna så att de skulle komma åt och brydde mig inte om att chauffören såg på i backspegeln.

11.Han är god men inte snäll.

12.Han vill inte släppa in mig för att han inte vill kasta ut mig.

13.Stjäl hans penna och använd den. Experiment.

14.Jag vill vakna med en apelsin i munnen och pressa jos över hans festliga kuk.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home