Lifterskan: Staden: Crocodile Freakshow Dinner

Sunday, September 20, 2009

Staden: Crocodile Freakshow Dinner

Orkanen,
Jag är kvar i stadens vanvett:
ett kräldjur i kräldjursfett

Klädd i herrbyxor, vargboa

och svart kaninhårshatt

träffade jag stadens kock inatt

Han har klotrunda glasögon

finskor och Elvisfrisyr
hög och styv av svart glasyr


Han sa: Du ser ut som
ett
prunkande helvetesfönster
pälskantad; ett bipolärt mönster

Han satte på mig dubbla förkläden
muttrade att jag var sen;
ströp min midja i en gördel av ben


Han trädde ostronpärlor

runt mina läppar, min röst

målade en mouche på höger bröst

Han kokade kalops
på konserverad krokodil
assisterad av en nekrofil


Vi var i Stadens katakomber

där ett fyra tons krokodildjur

hålls fängslad i en rostig bur


Hon är en hynda

en hona med utdragna tänder

bunden i sina fjälliga händer

Hon är det sista djuret

de skar bitar av hennes svans;

den slog utan kropp i en dödsdans

Kocken skrattade åt mig
och sa:
Den växer ut,
hennes kött har inget slut


Hennes könsorgan och tarm
mynnar ut i en öppning: kloaken
hon har en devis tatuerad på baken:


Tutto a te mi guida:
Allt leder mig till dig.
Hon grät krokodiltårar för mig

Mätt somnade jag på hans mage,
när lemmarna var slaka
med sås på min haka



0 Comments:

Post a Comment

<< Home