Lifterskan

Wednesday, July 07, 2010



Det är sista utekvällen i Stockholm och jag möter upp med Love, Jonna, Liebe, Dartanjang och Jenny på Södra Bar. Vi står på altanen och det är sommarvarmt och staden blänker. Katarina och Johan spelar och vi låter fyllan rinna till. Jag kommer sakna dem.

Jag tar sista tunnelbanan hem till S i Zinken. Kryper ner i sängen bredvid honom och han drar mig till sig och säger något om att jag luktar som ett bryggeri. Jag älskar att ligga bredvid honom när han sover. Och det är så lätt att somna på hans arm.
Ellen väcker mig på morgonen. Hon ligger med näsan mot min. ”Usch vad du luktar.”
”Ja, jag var ute och drack öl med mina kompisar inatt. Men jag ville sova här så att jag fick träffa er innan jag åker.” Olle kommer också och lägger sig och S suckar och säger att de ska gå och leka på sitt rum. ”Men vi vill gosa.” Och så blir det. Jag börjar vänja mig vid den här lilla familjen nu som ligger i en liten hög på morgnarna.



0 Comments:

Post a Comment

<< Home