Lifterskan: I love Folly Beach

Monday, June 04, 2007

I love Folly Beach


Framme! Saltstänkt hud och sand mellan tårna. Vi har tillbringat dagen på Folly Beach, SC. Tittat på surfare, plockat snäckor och byggt figurer i sanden (Johanna ett par tits såklart...) Vi bor på ett av USA's bästa hostel: Notso Hostel i den mysiga lilla staden Charleston. Orkansesongen har precis börjat och vi anlände mitt i en blixtrande storm. Hostelet var fullt men vi tindrade med våra blå ögon och vips stod hostelkillen och stekte pannkakor åt oss och flyttade runt de andra gästerna så att vi fick ett rum! Sedan tog han med oss på en nattguidning i staden. Vi köpte öl på ett nattöppet supermarket och firade vårt slutmål på roadtripen i hans rum. Så försökte han sätta in en stöt men det gick inget vidare. Han såg lite moloken ut i morse när han insett att han slösat bort sina bästa ligga-trick till ingen nytta. Men vi är lyckliga, pannkakorna var goda och vi fick rummet till samma pris som varsin säng i en sovsal.

Jag är väldigt lycklig nu för tiden. Resan har förändrat mig. Jag vet inte längre vad jag vill göra med livet. Jag vill stanna här. Alltid vara så här fri. Det kanske låter som en klyscha men jag har inte mått så här bra på väldigt, väldigt länge.

7 Comments:

Blogger SANDRA said...

oh dear god, jag får gåshud när jag läser!

Monday, 04 June, 2007  
Anonymous Anonymous said...

visst är det underbart att resa! Jag har alltid velat göra en roadtrip, och blir jätteinspirerad av dig. En dag snart. Kramar. Lena

Tuesday, 05 June, 2007  
Blogger Pernilla Hanssen said...

Älskade lillasyster
Helt underbart att läsa att du mår så bra men jag skulle längta ihjäl mig om jag inte fick ha dig här i Sverige.
Fundera på vad som hindrar dig att ha den frihetskänslan här hemma.
Älskar dig och ser fram emot att snart få träffa dig
PS. Vi ska ha piratfest på söndag och Viktor pirat är huvudperson, har försökt övertala pappa att spela sjörövarhövding...hoppas han kommer det skulle göra succé
Viktor fick Nintendo Wii i födelsdagspresent-det var en perfekt present-han har bott framför tv idag.
Många kramar Pernilla

Wednesday, 06 June, 2007  
Blogger Pernilla Hanssen said...

This comment has been removed by a blog administrator.

Wednesday, 06 June, 2007  
Blogger Lifterskan said...

Sandra, du får väl ge dig ut i världen snart igen. Och ge pojkarna gåshud och fjärilar i magen.

Saturday, 09 June, 2007  
Blogger Lifterskan said...

Lena, vad kul att höra! Vi ses när jag kommer hem till Stockholm igen. Kram!

Saturday, 09 June, 2007  
Blogger Lifterskan said...

Storasyster, jag vet inte. Allt med det här landet får mig att må bra och bli inspirerad. Men jag lovar att vistas en hel del i Sverige också. Synd att jag missar partyt, pappa blir säkert en stilig sjörövarfabbe. Jag stannar nog i två veckor till, så jag kommer hem i början av juli. Vi ses då! Pussa skruttarna från mig. Kram!

Saturday, 09 June, 2007  

Post a Comment

<< Home