Lifterskan: I love to party with girls from NY

Wednesday, June 06, 2007

I love to party with girls from NY

Jag älskar när man pillar sig i örat och det visar sig vara fullt med sandkorn. Min hud luktar solbränna och jag är lagom skitig om fötterna. Idag har varit en lat dag. Vi har strosat runt, skämt bort oss själva med restaurangbesök och jag har shoppat ett nytt halsband (b'zar, 541 King St). Inatt var vi ute och slog runt, tydligen på samma ställe som Lindsey Lohan. En tjej från New York visade mig vad festa innebär och jag mår som jag förtjänar idag.

Charleston är så southern som det kan bli. En superkonservativ liten stad med många gamla rika familjer som inte behövt arbeta sedan flera generationer tillbaka, men också fattiga kvarter med tydlig segregation. Vi bor i "gamla stan" med fantastiska gamla sydstatskåkar, lummiga gator och lite ruffare kvarter omkring. Alla hälsar när man möts. Killar i gangsterkläder ropar "Welcome to our neighbourhood girls!" och "Hey beautiful ladies!". Vi lintottar är ett exotiskt inslag och självförtroendet är på topp när vi spatserar gatan fram i jeans och högklackat.

Bredvid mig ligger en man och röker i en hängmatta. Han har haft samma kläder på sig varje dag sedan vi kom hit. Igår, när han druckit sin första öl på tio år (...) berättade han sin livshistoria för mig. Han hade varit förälskad en gång i tiden och kvinnan blev med barn. Men hennes föräldrar tyckte inte att han var rik nog så hon lämnade honom och tog med sig deras son. Nu ska mannen börja odla ölmage för att få tillbaka sin pondus. Sedan ska han ge igen.

Det är farligt med kärlek.

2 Comments:

Blogger Olle said...

ölmage; det kanske vore nât.

Saturday, 09 June, 2007  
Blogger Lifterskan said...

Love you too.

Saturday, 09 June, 2007  

Post a Comment

<< Home