Lifterskan: My funny Valentine

Monday, December 31, 2007

My funny Valentine

Det är sista morgonen på året och jag sitter i burspråket is stora stickade tröjan hela jag får plats i om jag kryper ihop. Tittar på snön som snöar snett, lyssnar på radiokanalen jag hittade igår, 95,0, de spelar bara gammal R n’ B och blues på morgonen. Och bakom allt hans sömniga andetag. Jag kan inte sova nuförtiden, vi vaknar mitt i natten och mumlar och håller om varandra hårt.

Vi var på baren igår och drack öl med storebrorsan och hans pojkvän, så kom Mirjam dit och vi pratade tyst, så att ingen skulle höra, om kärleken. Jag var full i hela hjärtat i taxin hem, sedan spelade jag Bruce Springsteen och väckte hela huset och vi dansade tryckare på vardagsrumsgolvet som den första dagen.

Han gör de där sakerna jag behöver.

Säger: Lägg dig badkaret så ska jag spela för dig.
Och jag ligger under skummet i det varma vattnet och hjärtat spritter som en fisk när han sjunger.
När jag stod i duschen igår bar han in en högtalare med Chet Bakers sista konsert på högsta volym.

Don't, baby don't
Don't change you hair for me
Not if you care for me
Stay little valentine stay
Each day is valentine's
Each day is valentine's day

Och idag är det nyårsafton. Vinet och ölen och skumpan står på golvet i hallen och väntar och på tolvslaget ska jag kyssa honom som jag aldrig kysst någon förut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home