Lifterskan: Lifterskan XXX

Tuesday, June 23, 2009

Lifterskan XXX

– Kom ner på gatan, jag väntar på dig i solen.

Hon tittar ut genom fönstret och där står han och han fångar hennes kyss med näven.

De går Surbrunnsgatan ner, han håller sin arm runt hennes axlar och skrattar när hon pratar. I korsningen till Döbelnsgatan sitter Judith och busvisslar. Det är första gången hon träffar Fotografen, hon tar honom i hand och flinar mot Lifterskan.

– Har ni haft det bra på landet? frågar hon.
– Ja så fantastiskt att jag är helt utmattad, svarar han.
– Hur var din midsommar då Judith? Fick du nå kärlek och blommor?
– Ja, jag fick blommor, kärleken stod Captain Morgan för.
– Vart var du då?
– I skogen och badade med bergatrollen.
– Vi ska ses ikväll.
– Ska vi?
– Ja klockan sex på vanliga stället.
– Ok då säger vi det, ha det så bra, nu ska jag äta pannkakor, säger hon, kysser Lifterskan och blinkar mot Fotografen.

De går till ett café och han beställer två tallrikar pasta.
– Jag har en present till dig.

Han tar fram ett silvrigt paket. Det är bland det finaste hon fått.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home