Lifterskan: Den svarta lådan

Wednesday, September 30, 2009

Den svarta lådan

Sjömannen skriver:

Din bov.

Lifterskan:

Ha!



Du kommer så klart att straffas.

Hur? Svarta lådan?

Har du skrivit om den svarta lådan?

Nej.

Ja, straffet innebär förstås den svarta lådan.

Stadens svarta låda…

Med ett styrsystem som registerar dess färd mot undergången.

… en liten låda, ett pollen i näckrosen som snart lyfter Staden. Svart pollen såklart. Där finns pojkdrömmarna samlade.

Och näckrosen är lika stor som?

Lika stort som ditt samvete.

Hur stort är mitt samvete - på medeltiden debaterade man hur många änglar som ryms på ett knappnålshuvud - immateriella saker har inte rumslig utsträckning - så storlek har
den inte.

Om jorden är knappnålen är ditt samvete änglarna…

Poetjävel.

…s pratbubblor

Blixtar och snurror. Du Långben, du gillar blåmärken?

Det är finare än tatueringar.

Ja.

Din är något mittemellan.

Haha - du är djärv och briljant. 14 punkter att minnas och ett straff som du sent kommer att glömma.

Gillar du dem?

Det är klart jag gillar dem - nu jobbar vi lite. jobba sen jobba och sist jobba!

Utropstecknet = meningens knull

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?

Säg till när du är klar, fredag?

Då är jag redo för dig.

!

Lämna nu min värld... låt mig poeta mig

Det är ju det du gör.

Jag ska blåmärka dig om du inte slutar och blåmärka dig om du slutar.

Jag slutar nu eller nej jo
nej jo
nej jo
nej jo
nej jo
jag kommer se ut som en smurf

####&&%€&///%&/€""€"!"##€

2 Comments:

Blogger E said...

Jag sa att jag inte skulle skriva till dig igen. Men du skriver så fantastiskt. Varje ord är en dolk i hjärtat som måste dras ut med kraft. Det som lämnas mellan raderna fyller mig med njutning och passion.
Jag beundrar dig Lifterskan.

Thursday, 01 October, 2009  
Blogger Lifterskan said...

Bra Erik, jag har saknat dig. Fast du var ganska nära nyss..

Thursday, 01 October, 2009  

Post a Comment

<< Home