Lifterskan: Om leoparders hjärtan och sömn

Monday, November 30, 2009

Om leoparders hjärtan och sömn

Jag tycker så mycket om dig. Jag kommer sakna dig när du åker till Nairobi, säger han.

Du får vara här hemma när jag är borta om du vill. Det finns ju leoparder där för mig.


Men inte en svensk leopard.


Det är dem bästa va?


Ja.

Hon sitter på golvet och han sitter bakom henne, på sängen, med hennes huvud i knät och kysser henne uppifrån.
Som Spindelmannen, säger han. Hon läser för honom det Skuggan skrev om leoparders hjärtan och sömn.

Det kanske är därför jag är så trött. Hur blir det när leoparder blir kära? Blir det för mycket för dem då? Så att de dör? säger han.

Möss har små hjärtan, dem kan man skrämma till döds.


Leoparder är starka. Men geparden är snabbast.


Du är näst snabbast?


Ja när jag skulle hem till dig nu sprang jag i 120 kilometer i timmen utan att stanna för rödljusen.


Du är fantastisk. Din mun.

Du gör mig generad.


Det är mörkt, jag ser inte.


Men det gör hon. Hans kinder lyser röda i mörkret. Hans armar är runt henne. Hans händer.

Hon saknar honom så fort han går ur rummet.


Hon vill säga att du är den vackraste hon sett. Att dina röda kinder brinner i henne.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home