Lifterskan

Wednesday, June 02, 2010


Stig ringde precis.

Hej, det är Stig.

Hej Stig!

Vad gör du?

Jag går på Skånegatan. Är ute och letar efter en hippieklänning.

Jag det är ju HIPPIE du är. Nu förstår jag.

Ja, du har fattat det nu?

Jag var också hippie på sextiotalet.

Kommer du till Tanto och har picknick med mig ikväll?

Jag kom precis hem från Norge, kanske.

Jag ska ju dit snart.

Ja, du ska vara i Kulturhuset va? Varvet? Jag har varit där. Det är vackert i Bergen. Som trävillor som är hopbyggda och så havet och bergen runtomkring. Och norskan är fin. Man kan omöjligt översätta norska till svenska.

Gillar du hur det låter?

Det är ett kvinnligt språk. Alla svenska tjejer borde lära sig norska så att de blev sexigare. Och norska killar borde lära sig svenska så att man kunde ta dem på allvar.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home