Lifterskan: Fan vad tjejerna i Stockholm är snygga

Saturday, July 14, 2007

Fan vad tjejerna i Stockholm är snygga

Jag missar tunnelbanan såklart. Har tappat allt sinne för att passa tider. Jag kan inte gå och lägga mig i tid heller. Är uppe till fyra varje natt. Oftast vaknar jag inte förrän klockan två.

Salomon väntar med en tolvkilos vattenmelon vid Björns trädgård. Jag köper ett sexpack folköl och vi går Kocksgatan upp till Johanna och Mirjam. Mirjam har tagit med sig mat från caf
ét. Hennes storebror Martin bakar jordbubbstårta. Vi äter bigarråer från deras lantställe. Ett helt durkslag fyllt med bigarråer.

Fler gäster kommer. Fan vad tjejerna i Stockholm är snygga. Mirjam får ett disco-yoga-kit. Av mig får hon och Johanna biljetter till Måsen. Vi pratar om Persbrandts blåa ögon och allt vi säger är klich
éer.

Vi dansar framför öppna spisen i vardagsrummet. Jag försöker lyfta Mirjam och Hedvig samtidigt. Alla är fulla. Rödvinsmunnar, rödvinskyssar, rödvinstjut.


Jag orkar inte vänta på tunnelbanan så jag går hem från Gullmarsplan. Jason håller mig sällskap. Det kostar tio kronor i minuten. Sedan pallar jag en stor bukett blommor till honom; rosor, malva, klöver, timotej, rölleka, johannesört och kärringtand.

Solen har gått upp när jag kryper i säng.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home