Lifterskan

Monday, February 22, 2010




20.40
Försvunnen 50 timmar och 30 minuter

"Men vad ska du göra?" frågade alla innan jag stack.
Ta tåget någonstans långt bort. Jag tycker om att åka tåg. Det är som ett slags frivilligt fängelse i rörelse. Jag tycker om att åka bort. Jag tycker om att inse att jag inte ens har någon klocka.


21.00
Försvunnen 50 timmar och 50 minuter

Jag köpte blodpalt och kokade till middag och har fortfarande paltschwiimen! När man kokar blodpalt ser det ut som att man kokar skit.


22.22
Försvunnen 52 timmar och 12 minuter

Lycka är att vara två.

Man behöver den andra för att stå ut med sin egen ensamhet. Någon som tycker om en bara för att det gör ont i dem när de tittar på en. Någon som kan ta på en. Jag tycker inte om att ta på mig själv och jag tycker inte om att röra vid andra kvinnor. Orkanen är bra. Hon rör inte vid en i onödan. Jag drömde om henne inatt. Att hon tog på sig mina kläder när jag åkte bort. Och att de jag blev kär i blev kära i henne.
Jag blir lugn av att åka tåg. Bara jag koncentrerar mig på själva resan och inte tänker på att jag kommer komma fram någon gång.

Jag har äpplen med mig i en lila kasse från Systembolaget. Jag glömde skölja dem innan jag åkte. Min barndomskompis Josefin sköljde alla sin frukt. Till och med bananerna. Egentligen var hon min granne som var två år äldre än jag. Och jag var egentligen rädd för henne och försökte alltid smyga ut utan att hon såg mig. När hon lekte ute i sin trädgård stannade jag inne.

Josefin tvättade äpplena vi pallat i vattenpölar. Hon sa att ALLT kan vara besprutat och äter man besprutade äpplen får man cyanid i sig och dör långsamt och plågsamt. Det hade hennes mamma som var psykiskt instabil sagt. ”Min mamma är psykiskt instabil och har gått in i väggen”, skröt Josefin och jag tyckte att det lät så konstigt att bara gå rakt in i en vägg, då måste man bara vara psykiskt instabil.

En gång hittade vi mask i hallonen i min trädgård och Josefin kräktes bakom krusbärsbusken. En rosa grötspya som vår labrador Alex slickade i sig. Jag och Josefin sparade kiss i en hink bakom lekstugan. Vi tvingade alla mina vänner att kissa i hinken. Det stank något fruktansvärt. Så brukade vi gömma oss i garderoben hos varandra och bjuda dit en tredje tjej som man fick att snacka skit om den som satt i garderoben. Det var nästan alltid jag som fick sitta i garderoben och höra på medan de sa att jag var äcklig och ful och PATETISK. I flera timmar fick jag sitta där tills kompisen gått och Josefin öppnade dörren och höll på att kissa på sig av skratt, hon garvade nästan ihjäl sig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home