Lifterskan: Gyllene Prag

Friday, February 12, 2010

Gyllene Prag

Jag träffar henne utanför Gyllene Prag. Hon har gått ut för att spy. Jag sätter mig bakom henne och smygkikar ned för hennes urringning. Hon sitter med huvudet mellan knäna och jag visslar Kristina från Duvemåla och kysser hennes nacke. Sedan nattbussen hem till henne.

Man kan se Helsingör från hennes vardagsrum. Alla ljusen längst kusten och Kronborgs slott. Där brukar dom ibland ha bal och flickorna sitter barfota på stranden och plåstrar om sina blåsor. Pojkarna står bakom vallgraven och kissar.
Vi sover på balkongen, det kan man göra på sommaren. På morgonen går vi ner till stranden och ligger bakom vassen. Myggorna och saltvattnet och sanden.

Lifterskan, tack för det fina du skrev, för dansen. Tack för att du förstår. I morgon ska jag på terapi hos Jens. Vi har inte träffats på ett tag för hans barn har varit sjuka. Jag ska berätta för honom om mina självmordstankar. Det kommer att bli bättre nu. Kanske kommer allt bli bättre. Erik

0 Comments:

Post a Comment

<< Home