Lifterskan: Festen

Saturday, February 06, 2010

Festen

Hon drömmer om honom. Att han läser vad hon skriver. Att han håller koll på henne så att hon inte gör illa sig själv igen. Det är mina drömmar också, säger han. Hon vaknar dyngsur med festen ekande i huvudet.

Lifterskan. Lifterskan.
Vi gör varandra illa.
Sluta.
Jag kan inte gråta.

Säg inte till någon. Folk bara snackar.

Jag är ju faktiskt också här. Och vi skulle ju dricka whisky.
Jag borde inte, men jag vill ha dig.

Phf.

Vart är du i virrvarret?

Jack! Jack!
Jag får kåtattack.
Din halvöppna mun och ditt våta skrev sjunger i mitt huvud.

Det skär i mitt hjärta när du är med honom.
Jag vill ha dig.
Det är kontraproduktivt.
Jag är fast.
Jag är så trött på det här.

Gå inte. Jag vill spruta i din mun.

Nu har jag suttit och tittat på dig så mycket att jag inte kan resa mig från bordet utan att peta ut någons öga.
Stå bara ut en liten stund till.
Tänk på hur du vill leva ditt liv. Vad som är viktigt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home