Lifterskan: Hotellrummet

Friday, February 26, 2010

Hotellrummet

Lifterskan,
om jag gav dig hundratusen, vart skulle du försvinna någonstans då? vad skulle du skriva om? vad skulle hända med dig? /Erik

*

Jag drömde om ett hotellrum inatt. Jag var där med någon som fortfarande är okänd för mig. Det var litet och mörkt där inne men drömmarna vi drömde var om rymden; stora, klara. Det är dit jag vill.

Träden utanför rummet var blöta. Han sa

Du porlar genom alla husen här.

Vi satt på hotellrummet med de solkiga gardinerna fördragna. Genom ett brännmärke gick ett streck av ljus, marmorerat av hans cigarett. Det delade rummet som ett elstängsel. Mina kläder låg på en stol. Han hade tagit av dem och nu rörde han vid min mage. Han följde avtrycken från jeansen som om de var kartor av staden, som verkade främmande för honom. Ta på mig, sa jag fast han redan gjorde det.

Jag sa

Du bestämmer om det här är New York eller Moskva.

*

0 Comments:

Post a Comment

<< Home