Lifterskan: Dramatiserade drömmar

Friday, April 17, 2009

Dramatiserade drömmar

Min pjäs om Systrarna Stormhatt har premiär på Dramaten imorgon!

När mamma Stormhatts hjärta stannar får Lillasyster Stormhatt en idé. Hon och Storasyster ska ge sig ut i skogen för att fråga fåglarna hur man får vingar så att de kan hälsa på sin mamma i himlen. På sitt äventyr träffar de underliga fåglar som Snorkråkan (Rikard Wolff), En vanlig sångfågel (Nicolai Dunger) och Markus Svartmes (Markus Krunegård).
Det handlar om sorg och drömmens gränslösa kraft, om att ha tillgång till de man saknar genom fantasin och att himlen egentligen bara är två meter bort.

Fyra föreställningar spelas på Dramatens Lilla Scen den 18-19 april. Specialskrivna texter av Ulf Stark och Lotta Olsson, nyskriven musik av Georg Riedel och en orkester ledd av Monica Dominique.

Medverkande: ♥ Rikard Wolff ♥ Nicolai Dunger ♥ Markus Krunegård ♥ Basia Frydman ♥ Björn Andersson ♥ Stephan Yüceyatak ♥ Monica Dominique ♥ Rigmor Bådal ♥ Siri Grive ♥ Henrik Ståhl♥ Emelie Jonsson ♥ Christer Colt m fl.

Biljetter: Dramatens biljettkassa: 08 - 667 06 80

3 Comments:

Blogger * said...

det här låter helt sagolikt och spännande. vad synd att jag bor i gbg.

åh,fåglarna.
jag hade velat se fåglarna.

Hoppas helgen blir jättefin.

Saturday, 18 April, 2009  
Blogger Lifterskan said...

Ja, synd att du inte kan komma. Jag kanske lägger upp en video sen.

Fåglarna var fantastiska. Nu ska jag fira med min vanliga sångfågel. Är helt rosa och glittrig i hela ansiktet av hans näbb.

Imorgon blir det fest med de andra! Familjen Stormhatt, Trolltrasten, Söder-Göken-Döder-Göken, Panelhönan, Kock Tupp, Voodoo-Sparven, Snorkråkan, Fasan, Olyckskorpen, Markus Svartmes, Järnsparvarna, Skatmaffian...

Saturday, 18 April, 2009  
Anonymous Ovalia Marionetta said...

Dina drömmar har gjort mig rikare.

Monday, 20 April, 2009  

Post a Comment

<< Home