Lifterskan: Brev från Fotografen - God vinter, gott fläsk

Friday, August 21, 2009

Brev från Fotografen - God vinter, gott fläsk

Lifterska,

Jag är ute och ror i cognac.


Lifterska,

Då bonden slåttrar kjoltyg in på höstkant i morgonrodnad bliva hösten prima och vintern sträng. Om juledag på en torsdag, sillfredag, femte eller lönetisdag komma vill då kommer god vinter, gott fläsk och regn och fuktig trosa därtill i våren skall det blåsa allmännelig, sommaren god, febrig, gränslös - hösten temperera sig i den sjunde och nionde på dagen skall hö och ladan silas som brukligt..


Lifterska,

Jag lever och knarkar på människors ångest.

Jag vill röka en hövding och sova nära dig.

Predika min bondepraktika baklänges.

Jag äcklas av ditt hänsynslösa beteende. Inte av dig.


XXX /Fotografen

0 Comments:

Post a Comment

<< Home