Lifterskan: USF Verftet kl. 03.00

Monday, July 12, 2010

USF Verftet kl. 03.00



Fan vad bokstäverna dansar.
Jag ligger i min nya säng som gungar lätt av havsbruset och ölen Hallvard (#1!) bjudit mig på. Han hade som förutspått mjukt ljust skägg, sneakers, vindjacka och t-shirt med ett hippt fyrfärgstryck. Han var pyntad med rosiga kinder och ett plåster på näsan från fylleolycka på cykel i Köpenhamn. Hallvard visade mig runt i den gamla sardinfabriken där jag har min studio. Sardinerna har bytts ut mot konstnärer och musiker. På bottenvåningen finns en restaurang/bar som heter Klippers och i källaren finns konsertlokalerna Sardinen och Rökeriet. Och på våning 3 - min studio.

Hallvard tog med mig på fest på taket utanför kontoret där jag träffade curatorer, producenter och konstnärer som håller till i huset. De var supertrevliga, tror jag i alla fall, men jag blev helt tjock i skallen av norskan. Den gör mig dubbelt så full, vilket är bra för jag kommer spara in en massa pengar. Jag var i alla fall tvungen att be Hallvard visa mig hem till lägenheten efter tr



0 Comments:

Post a Comment

<< Home