Lifterskan: Jag ska träffa honom igen

Monday, July 30, 2007

Jag ska träffa honom igen

Medan jag hör på radion att Bergman är död dyker Petter upp på msn.

P: Bergman har dött!
K: jag vet...

K: skulle precis skriva till dig

P: jag trodde han var odödlig

K: konstigt

K: det är han

P: på sätt och vis

K: nu ska vi ses snart

K: konstigt att han skulle dö idag

P: ja väldigt märkligt

P: vad betyder det?

K: att det är en konstig dag då allt kan hända

P: precis

K: jag går till affären nu.

P: ok

P: ses snart
K:
ses

Vi ska ses på Skanstull om två timmar.
Jag tar en dusch. Skakar. Försöker få i mig lite fil och flingor men jag mår bara illa. Det är nästan 3 månader sedan vi sågs. Ett kvartal. Jag väljer min gråa klänning med blommor, gympaskor. Han var snäll på msn, vi skrattade. Han är också rädd säger han. Jag ska köpa ett sexpack folköl. Hämtar en filt på vinden. Vår första dejt drack vi också folköl på en filt. Äppellunden i Västerås sommaren 2003. Då sprängde vi fiskar i luften. Precis som idag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home