Lifterskan

Friday, July 16, 2010

Det är storm. Jag hade glömt balkongdörren öppen och de vita gardinerna fladdrade som blöta spöken, in och ut ur lägenheten när jag kom hem inatt. Ibland känns det som att jag är på ett fartyg när regnet och vågorna piskar fasaden och skeppen tutar. Hurtigruttenskeppen har den vackraste signalen.
Det sägs att Bergen är Europas regnigaste stad och att det regnar 275 dagar om året. Vilket innebär: inget påtvingat solbadande. ingen bikiniångest – mina bleka ben är lämnade ifred.
Bodil Malmsten skriver:
"Ett väder som idag – grått, kompakt, skyddande, inga hårda solstrålar, inget tvång att ligga på en strand och ta tillvara på det så kallade vackra vädret.Vackert väder – det är som det är nu, regnet piskar, havet välter som cement, internetuppkopplingen fungerar, ordbehandlingsprogrammet behåller formateringen när jag kopierar, jag kommer vänja mig vid nya datorn, det är vackert väder hos mig idag."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home